Bavaria 300 jaar: Een jubileum om niet te vergeten

Bavaria 300 jaar: Een jubileum om niet te vergeten

  |   Laatste nieuws

Door: Lonneke Valk 


7 dagen, 3 hotels, 1.927 personeelsleden, 5500 nationale en internationale relaties, 41 touringcar bussen, 69 taxiritten, 382 hotelovernachtingen en 40 dedicated chauffeurs. Slechts een paar cijfers om de omvang van deze enorme logistieke uitdaging te schetsen! Team Thinc ahead heeft voor het 300-jarig bestaan van Bavaria alles uit de kast gehaald om het logistieke plaatje (hotel, transport, aankomsten en verplaatsingen in Nederland) voor de (inter-)nationale gasten in te vullen.


Al jaren werkt Thinc ahead met Swinkels Family Brewers / Bavaria samen voor de meest uiteenlopende projecten. Zo waren we betrokken bij Bavaria City Racing Dublin, de Ultimate Bar Tour en de interne herpositionering van Swinckels’.


Logistieke plaatje

Dit jaar bestaat de Bavaria Brouwerij 300 jaar. Van donderdag 28 maart t/m dinsdag 2 april stond dan ook in het teken van het vieren van dit jubileumjaar.

Aan ons team de uitdaging om ervoor te zorgen dat alle gasten en genodigden van en naar de evenementenlocaties werden gebracht. Voor het personeelsfeest op vrijdagavond 29 maart zijn er – in samenwerking met transportpartner De Wit Reizen –touringcarbussen ingezet om bijna 1000 personeelsleden vanuit 71 opstapplaatsen verspreid over Nederland en België veilig van en naar Lieshout te vervoeren. Een enorm uitdagende en precieze klus, welke we samen met onze partners soepel hebben laten verlopen.

Verspreid over de gehele week waren er ook veel buitenlandse klanten en relaties uitgenodigd om naar Lieshout te komen. Aan Thinc ahead de taak om ze vanuit de hele wereld aan te laten sluiten bij een onvergetelijk programma. Een enorme precisie klus om alles in goede en strakke banen te leiden. Met aankomsten in Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven, een gedetailleerd transportplan en het verwerken van honderden last-minute wijzigingen, een meer dan uitdagende opdracht.

Brand experience

Ook aan de inhoud van de relatiedagen mochten we een bijdrage leveren. Op 1 en 2 april verzorgde we diverse Brand experiences voor o.a. Bavaria, 8.6 en Swinckels’ voor de internationale relaties verspreid over het gehele brouwerijterrein in Lieshout. In het Bavaria Brouwerij Café werd men ’s ochtends ontvangen met een welkomstwoord door Arnoud van Schaik waarna de verschillende experiences konden beginnen. Met op het programma: een speciale brouwerijtour, diverse brand experiences, een gezamenlijke lunch en internationaal ontvangst door Peer en Gijs Swinkels. Na het internationale programma, waren alle Nederlandse relaties ook van  harte welkom. Samen bezochten zij het relatie evenement op het festival terrein. Op 2 april ging het gezelschap naar België voor een bezoek aan de Palm brouwerij en brouwerij de Hoorn. Natuurlijk met een Beer and Foodparing lunch – verzorgd door een 2 Michelin sterren kok – en een bezoek aan de beroemde Palm Stoeterij. Na afloop van dit bezoek vertrokken alle relaties weer huiswaarts.

Mijn ervaring
Voor mij persoonlijk was dit mijn eerste grote evenement bij Thinc ahead. Een supermooie en uitdagende opdracht, waar ik meteen veel heb geleerd en mijn team nog beter heb leren kennen. Mooi om te zien hoe wij als team samenwerken. In een periode van anderhalve maand zijn we al zo goed op elkaar ingespeeld en merk je dat iedereen alles voor elkaar over heeft. Dat het zich uit in zo’n mooi evenement, is iets om heel trots op te zijn. Ik ben dan ook trots en blij dat ik deel uit mag maken van dit team.

Met zijn allen hebben we een top prestatie neergezet! Op naar de volgende!