Laatste nieuws

Fontys Sporthogeschool kiest voor Thinc ahead

  |   Laatste nieuws

Fontys Sporthogeschool is met de opleidingen “Sports & Education”, “Sports & Wellness”, “Sports & Leisure” en een deeltijdopleiding “Master of Sports”, dé partner in Sportstudies. Gevestigd in Genneper Parken (Eindhoven), in een gebouw dat in de hogeschoolwereld ongekend is: uitnodigend en transparant, ademt deze hogeschool sport, bewegen en educatie uit. Met recht een pleisterplaats voor talentontwikkeling.

 

Fontys Sporthogeschool zocht voor twee minors, waarbij eventmanagement centraal staat, de koppeling met de praktijk en kennis van het organiseren van grootschalige sportevenementen. Om dit te borgen in haar onderwijs hebben Thinc ahead en Fontys Sporthogeschool de handen ineengeslagen en doceert Niels Cannegieter in het seizoen 2014/2015 twee minors. Thinc ahead heeft als één van belangrijkste pijlers, het delen van kennis en is graag bereid een bijdrage te leveren aan het onderwijs van Fontys Sporthogeschool. Daarnaast zijn we vereerd dat Fontys Sporthogeschool ons ziet als belangrijke speler op het gebied van eventmanagement en ons als ideale partij betitelt om dit over te dragen aan haar studenten.

 

De aansluiting met Fontys is tevens een prachtig vertrekpunt om snel en uit eerste hand jong talent te spotten voor de diverse sportevenementen die Thinc ahead jaarlijks mag organiseren. Thinc ahead en Fontys gaan dan ook samen kijken om jonge talenten ervaring op te laten doen bij grote sportevenementen.

 

Fontys en Thinc ahead gebruiken de zomer om de minors vorm te geven, waarna de werkzaamheden aanvangen in september van dit jaar.

Lees meer

Hannover Messe succesvol voor Eindhovense ondernemers

  |   Laatste nieuws
Van 7 tot en met 11 april stond de Deutsche Messe AG in het teken van de Hannover Messe. Dé technologie en innovatiebeurs voor ondernemers uit de hele wereld. Nederland was voor de tweede keer in de historie partnerland van de Messe, hetgeen resulteerde in 220 aanwezige Nederlandse bedrijven.

 

Ook Eindhoven en regio was sterk vertegenwoordigd. De “Brainport regio” kende een ongekend aantal deelnemende bedrijven die ieder op hun beurt zich onderscheidde met prachtige productdemonstraties of innovatieve toepassingen/diensten.

 

De gemeente Eindhoven was aanwezig in het Holland Smart City House. Een paviljoen geïnitieerd door de Nederlandse ambassade in Duitsland waar Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven zich zelf als “Smart Cities” presenteerde. Centraal voor Eindhoven stond het thema: “Connect & Add”, waarbij  vooral getoond werd hoe belangrijk de verbindende factor van Eindhoven en haar regio voor het investerings- en vestigingsklimaat is. Maar ook op nationaal gebied is het gezamenlijk optrekken belangrijk. De samenwerking tussen de economische drie grote steden (E3; Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam) is ongekend belangrijk in de ontwikkeling van onze economie en is dan ook van landsbelang. Eindhoven onderstreepte dit onder meer door het E3 Smart Lighting in Metropolitan Areas te presenteren, waarbij de drie steden actief met elkaar samenwerken, en een zeer drukbezochte Masterclass Alliantiemanagement.

 

Aanwezig was ook wethouder en locoburgemeester Monique List. Zij bezocht met veel interesse alle lokale bedrijven en sprak met belangrijke handelspartners voor Eindhoven, maar zeker ook voor Nederland.

 

Thinc ahead maakte als hybride eventmanagementbureau een klein stapje buiten de sport en heeft als projectleider opgetreden voor de Eindhovense delegatie.

Hannover Messe
Monique List in gesprek met o.a. de Nederlandse Ambassadeur en directeur FME.
Lees meer

Wedstrijdbaan WK BMX gepresenteerd in Ahoy Rotterdam

  |   Laatste nieuws

Organisatie presenteert tevens nieuwe sponsors Red Bull, Lotto, JVR en Interbest

 

De organisatie van het WK BMX heeft vanmorgen de officiële wedstrijdbaan van het WK BMX gepresenteerd. Het WK BMX vindt deze zomer plaats in Ahoy Rotterdam van 23 tot en met 27 juli. Onder de aanwezigen waren onder andere de nationale selectie en vertegenwoordigers van Red Bull, JVR, Interbest en Lotto welke sinds vandaag als sponsors aan het evenement verbonden zijn.

 

Wedstrijdbaan: Spektakel in Sportpaleis Ahoy

“De baan is een van de meest essentiële onderdelen van een geslaagd WK,” stelt Eric Kersten, organisator van het WK. “De baan moet uitdagend zijn voor de rijder, spectaculair voor de bezoeker en uiteindelijk de enige echte wereldkampioen naar voren brengen. Ik denk dat we daar met dit ontwerp goed in geslaagd zijn.” Kersten liet zich bij het ontwerp nadrukkelijk informeren door de UCI, maar ook door coaches en rijders. “In het verleden werden de coaches en rijders niet betrokken bij het ontwerp van de baan. Wij hebben er nadrukkelijk voor gekozen dit wel te doen. Als er één doelgroep is die begrijpt wat een baan in zich moet hebben, dan zijn zij het. Het zou dan ook gek zijn om ze niet naar hun ervaringen te vragen.”

 

Bas de Bever, bondscoach van de nationale selectie, is verheugd met het baanontwerp: “Deze baan is spectaculair. Als je dan bedenkt dat in het Sportpaleis (in Ahoy, red.) relatief weinig ruimte is, dan kan je als publiek de rijders bijna aanraken. Dat moet ook voor de sporters een ongekend gevoel geven.”

 

Dat vindt ook Twan van Gendt, één van de Nederlandse kanshebbers op de wereldtitel: “Ik zie deze baan wel zitten. Een WK in eigen land is natuurlijk al heel bijzonder, maar om indoor in het Sportpaleis te racen is iets waar ik echt naar uitkijk.”

 

Red Bull, Lotto, JVR en Interbest sponsors WK BMX

De organisatie maakte van de gelegenheid gebruik om tevens haar nieuwe sponsors bekend te maken. Red Bull en Lotto treden toe als eventsponsors van het WK. Red Bull is geen onbekende in het BMX en heeft onder andere Van Gendt onder contract. Lotto treedt via de afspraken met de KNWU toe tot het WK. Lotto is 50 jaar geleden opgericht door sporters om middels het organiseren van kansspelen geld te genereren voor de sport. De KNWU ontvangt jaarlijks een afdracht van De Lotto. JVR is technisch supplier geworden van het WK en verzorgt alle audio en visuele techniek. Tot slot is Interbest als mediapartner aan het WK verbonden. Interbest, de specialist in snelwegreclame, speelt een actieve rol bij het aankondigen van het evenement.

 

Nationale ploeg kijkt uit naar toernooi in eigen land

De nationale BMX ploeg heeft veel zin in het toernooi in Rotterdam. “Strijden om titels in eigen land is altijd bijzonder,” stelt Jelle van Gorkom die in 2013 al een wereldbekerwedstrijd won voor eigen publiek (in Papendal, red.). “Het publiek motiveert je en ik kijk uit naar oranjegekleurde tribunes in juli.”

 

Ook Raymon van der Biezen, Martijn Jaspers, Merle van Benthem en Laura Smulders  kijken uit naar het WK. Tijdens de persbijeenkomst van vandaag blikte de nationale selectie alvast vooruit.

 

“Sinds de Olympische Spelen in London verwachten heel veel mensen dat ik zomaar de wereldtitel kan pakken. Maar zo makkelijk is dat natuurlijk niet,” zegt Smulders. “Het deelnemersveld is waanzinnig sterk en ook Olympisch kampioene Mariana Pajón en wereldkampioene Caroline Buchanan hebben al aangeven in juli naar Rotterdam te komen. Het beloven mooie kampioenschappen te worden en wij gaan voor het hoogst haalbare.”

 

Voorverkoop inclusief “Early bird” korting van start

Inmiddels is de kaartverkoop van het WK van start gegaan. Sinds 1 maart kan men via de website: www.wkbmx.nl kaarten bestellen voor hét BMX evenement van 2014. De organisatie verwacht een grote toeloop aan BMX liefhebbers die van 23 tot en met 27 juli de gehele mondiale wereldtop in actie willen zien. “We hebben dan ook besloten om een speciale ‘Early bird’ korting in het leven te roepen,” aldus Kersten. “We willen er een groot feest van maken in Ahoy Rotterdam en de vroege vogels belonen met een flinke korting. Het WK is er voor de fans!”

Lees meer