Een weekje in het hoge noorden voor fietsenmerken Sparta en KOGA

In september mogen we geregeld een aantal dagen op pad voor video-opnames van de fietsenmerken van Accell Benelux. Begin september bevonden we ons een hele week in het hoge noorden. We startten op de Ginkelse Heide om de prachtige fietsen te fotograferen en begaven ons tussen de Friese monteurs om de handcrafted KOGA’s in beeld te brengen en de Sparta-modellen van de lopende band te zien rollen. 

Grootste Wielercafé van de Benelux
In oktober organiseren we voor Accell Benelux hun jaarlijkse dealershow. Het moment voor Accell en haar merken om zichzelf op de kaart te zetten bij hun dealers en verkopende fietsenwinkels. Logischerwijs ziet deze er dit jaar anders uit. We bedachten een concept die Corona-wise altijd kan blijven bestaan: Het Grootste Online Wielercafé van de Benelux.

Tijdens het Wielercafé krijgen alle merken de kans om hun merk te promoten, de tofste innovaties te delen en de nieuwste modellen te laten zien. Het gros van de dealers volgt het Wielercafé online, vanuit hun eigen huis, maar dat weerhoud de merken niet om hun beste beentje voor te zetten. Om die reden vroegen KOGA en Sparta onze hulp bij de ontwikkeling van hun brand- en productvideo’s.

Van script tot video
Samen met KOGA en Sparta dachten we na over de boodschap van de video’s, schreven we het script, zochten we naar geschikte locaties om de video’s op te nemen en regisseerde we op diverse locaties de beelden die we nodig hadden. Zo kwamen een week lang in Heerenveen terecht. De locatie van beide fabrieken. En opnames maken in een fabriek brengt nog de nodige logistieke uitdagingen met zich mee.

Handcrafted KOGA
Op dinsdagochtend voor zonsopgang stonden we bij de fabriek van KOGA al klaar om de eerste beelden te schieten. Een prachtige zonsopgang bij de fabriek was het eerste shot van die dag, waarna we de fabriek in doken om de monteurs aan het werk te zien. Een unieke beleving, aangezien elke monteur zijn eigen werkplek heeft en daar vol passie aan die ene unieke KOGA-fiets werkt! We konden te midden van deze monteurs perfect in beeld brengen hoe elke KOGA-fiets met de hand gemaakt wordt, écht vakmanschap!

Sparta van de band
De opnames in de fabriek bij Sparta waren een grotere uitdaging. Dagelijks rollen er vele Sparta-fietsen van de band af, middels een volautomatisch proces. Onze uitdaging was om al die automatische processen tegelijkertijd bij elkaar te brengen. Van de juiste fiets, die op de juiste band ervan af moest rollen en de camera positie die met de juiste mensen in beeld dat vast moest leggen. Precisie werk!

Als Thinc ahead zijn wij trots om te zien wat we hebben geproduceerd in Heerenveen. We zijn niet alleen meer de experts op het gebied van eventorganisatie. We zijn een bureau met veel creativiteit, die haar klanten en merken inmiddels zo goed kent, dat we de productie van video’s en marketingcampagnes met succes kunnen uitvoeren. Waar brandvideo’s, aftermovies of campagnes voorheen een bijkomend en veelal klein onderdeel was gedurende onze projecten, hebben we inmiddels aan onszelf en onze omgeving bewezen dat we ook hier in onze kracht staan!

Komende periode mogen we nog meer content ontwikkelen voor Accell, maar ook voor andere mooie merken als Herbalife Nutrition of Bol.com.

Houd je ons in de gaten? We houden je op de hoogte 😉.

Dat we dit jaar – in ingrijpende tijden – onszelf als organisatiebureau opnieuw hebben uitgevonden, is bijzonder en uitdagend te noemen. Ons werk stopt niet bij het organiseren van evenementen. Dat bewijzen alle videoproducties voor mooie merken die we de afgelopen maanden hebben mogen doen.

Voor het eerst mochten we dit jaar meedenken over de content van Batavus. Een uniek merk in Nederland, dat zich positioneert als dé fietsspecialist van Nederland voor alle soorten fietsen. Van crib to cradle, voor alle fases in ons leven.

previous arrow
next arrow
Slider

Ons jaar van oprichting

Grote projecten in 2019

Procent toewijding

Te gekke vooruitdenkers