Jaarlijks reikt de Quoratio Groep haar Quoratio Awards en Quoratio Cup uit aan hun medewerkers. Collega’s kunnen elkaar nomineren voor één van de categorieën, wat tevens de kernwaarden van Quoratio Groep zijn. Dit jaar mochten wij voor het eerst met hen meedenken en werd het een digitale uitzending van 30 minuten waar we de winnaars verraste, maar waar we de winnaars ook heel cinematisch portretteerden.
Verdeeld over twee dagen gingen we het land door om de Quoratio medewerkers op hun werk te overvallen. We namen ze mee de limousine in en brachten ze naar onze ‘mobiele’ blackbox studio. Pas in de stoel voor de camera kwam er middels een videoboodschap het verlossende antwoord op de vraag waarom ze nu eigenlijk mee waren gelokt! Vervolgens werden ze als echte winnaars geïnterviewd en verblijd met hun prijs.
Deze opnames resulteerde in een uitzending van bijna 30 minuten die op vrijdag 11 maart in première ging onder alle medewerkers. Om te zorgen dat er zoveel mogelijk collega’s meekeken bij deze première hebben we met een tof communicatietraject iedereen hierover geïnformeerd. Denk aan complimentenkaartjes op Nationale Complimenten dag en popcorn in de brievenbus een dag voor de uitzending.
Naast de première uitzending zijn er diverse korte video’s beschikbaar gesteld voor Quoratio Groep om in te zetten voor verschillende marketingdoeleinden, waaronder recruitment.
Rol Thinc ahead
Als Thinc ahead zijn wij trots dat we voor Quoratio Groep dit concept mochten bedenken en deze video mochten ontwikkelen.