Voor het eerst mochten we dit jaar meedenken over de content van Batavus. Een uniek merk in Nederland, dat zich positioneert als dé fietsspecialist van Nederland voor alle soorten fietsen. Van crib to cradle, voor alle fases in ons leven.
Wij mochten een bijdrage leveren om de highlights van de nieuwe collectie en de weg die zij ingeslagen zijn, aan hun dealers te tonen. Hiervoor maakten wij een unieke video, geschoten vanuit het oogpunt van de dealer. Het is per slot van rekening een bedankje voor de dealers en de inzet die zij tonen om iedere fietsaankoop uniek te maken voor hun klanten.
Wat de video uiteindelijk zo bijzonder maakt is het perspectief van de video. We bedachten voor Batavus dat de fiets de herinneringen herbergt, maar dat de dealer deze eigenlijk faciliteert. Door de ogen van de dealer hebben we dan ook alle innovaties en momenten in beeld gebracht. Een dag uit het leven van de Batavus dealer, waarbij onder andere de Finez E-Go, Dinsdag, Quip en de Mambo werden getoond. En daarnaast stond het gevarieerde kleurenpalet van de FONK en de PACKD serie centraal.
In een zeer korte tijd bedachten we het concept, werkten we het script uit en rolden we een tweedaagse productie in Hoofddorp en Nunspeet uit. Compleet met verschillende locaties en modellen.
Daarnaast mochten we ook nog een korte commercial maken voor de Stadfiets van het Jaar: de Batavus Finez.