Dat we dit jaar – in ingrijpende tijden – onszelf als organisatiebureau opnieuw hebben uitgevonden, is bijzonder en uitdagend te noemen. Ons werk stopt niet bij het organiseren van evenementen. Dat bewijzen alle videoproducties voor mooie merken die we de afgelopen maanden hebben mogen doen.
Naast KOGA en Batavus gingen we ook aan de slag voor Sparta, waarvoor we video’s produceerden voor het Grootste Wielercafé van de Benelux. Hoewel alle producties bijzonder zijn, was deze extra speciaal. We volgden de nieuwe d-Burst van productie tot aan de dealers en consumenten.
De making of de d-Burst. Een video die laat zien wie de mensen achter de fiets zijn. Wat doet een productmanager, brandmanager, productieleider of collectiemanager bij de totstandkoming van – in dit geval – de Sparta d-Burst? Een kijkje achter de schermen eigenlijk. Dit proces hebben we vertaald naar een uniek verhaal.
Om het gehele verhaal aan de dealer te kunnen vertellen – verspreid over enkele weken – hebben we de making of via ons eigen ontwikkelde kanaal gestreamd naar alle dealers, gevolgd door een live Q&A met de brand-, sales- en collectiemanager van Sparta.
De making of werd afgesloten met een opdracht om de fiets in het land te testen. Met een extreem actieradius, een fiets met véél power, is de d-Burst dé woon-werkfiets van Nederland. We bedachten een concept – de Sparta Dealertour – waarbij we met Thomas Braun het hele land doorkruisten om de fiets bij de dealers te testen, een consumentenonderzoek te doen en een aantal challenges uit te voeren.
Van elke productie hebben we korte teasers geproduceerd, maar aanvullend ook totaal video’s die de dealers als bonusmateriaal op het platform konden bekijken. Een totale reclameproductie van concept tot uitvoering voor één van de grootste fietsmerken van Nederland.